Wielkie zmiany w Poznaniu od 3 listopada: rusza przebudowa mostu Chrobrego i budowa trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka

Wielkie zmiany w Poznaniu od 3 listopada: rusza przebudowa mostu Chrobrego i budowa trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka

Już w najbliższy poniedziałek, 3 listopada, Poznań rozpocznie dwa strategiczne przedsięwzięcia komunikacyjne. Ruszają prace przy przebudowie mostu Bolesława Chrobrego oraz budowie nowej trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka. Obydwie inwestycje mają usprawnić transport i poprawić bezpieczeństwo, ale najbliższe miesiące przyniosą spore utrudnienia – zarówno dla kierowców, jak i pasażerów komunikacji miejskiej.

Nowy most na miarę XXI wieku

Most Chrobrego, jedna z kluczowych przepraw przez Wartę, zostanie całkowicie przebudowany. Inwestycja obejmuje również modernizację fragmentów ulic Estkowskiego i Wyszyńskiego oraz skrzyżowań z ulicami Chwaliszewo, Panny Marii i Wieżową. Nowy most będzie znacznie bezpieczniejszy i bardziej funkcjonalny – zaplanowano chodniki i drogi rowerowe po obu stronach, a infrastruktura rowerowa zostanie uzupełniona tak, by tworzyła spójną sieć połączeń.

Prace potrwają do 2028 roku. Na ten czas całkowicie wstrzymany zostanie ruch tramwajów na tzw. trasie katedralnej – między Śródką a Garbarami.

Dla kierowców również szykują się zmiany. Od 3 listopada zwężona zostanie ul. Estkowskiego – ruch będzie odbywał się tylko zewnętrznymi pasami. Z kolei w grudniu planowane jest przełożenie całego ruchu na nitkę południową mostu, co umożliwi rozpoczęcie prac rozbiórkowych po stronie północnej. W kolejnych etapach ruch będzie przenoszony między częściami przeprawy.

– Inwestycję zaplanowano tak, by zawsze pozostawić możliwość przejazdu – przynajmniej jednym pasem w każdą stronę – informują Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Na czas robót zachowany będzie chodnik dla pieszych, ale tramwaje nie będą mogły kursować przez most przez cały okres budowy. Docelowo powstanie trzeci, nowy obiekt – przeznaczony wyłącznie dla komunikacji tramwajowej.

Zmiany także na ul. Wyszyńskiego i Wartostradzie

Kierowcy jadący od ronda Śródka w stronę centrum odetchną nieco wcześniej – już 31 października wieczorem udostępniony zostanie prawy pas ul. Wyszyńskiego. W dalszym ciągu niedostępny pozostanie jednak fragment Wartostrady pod mostem, pomiędzy Starym Portem a Chwaliszewem.

Ratajczaka – nowa oś komunikacyjna przez centrum

Tego samego dnia, 3 listopada, ruszą prace przy budowie nowej trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka – od ul. Św. Marcin do węzła Wierzbięcice. To ostatni etap tzw. Programu Centrum.

Nowa linia połączy południowe dzielnice Poznania z sercem miasta i pozwoli szybciej dojechać z Wildy czy Dębca do centrum. W przyszłości stanie się też częścią połączenia tramwajowego w stronę Garbar i Naramowic.

Budowa potrwa około dwóch lat – planowane zakończenie to III kwartał 2026 roku.

Spore utrudnienia dla kierowców i pieszych

Wraz z początkiem listopada zmieni się organizacja ruchu na całym obszarze od węzła Wierzbięcice po ul. Św. Marcin. Zamknięty zostanie fragment ul. Wierzbięcice w rejonie stacji benzynowej i węzła, a także południowa jezdnia ul. Matyi i Królowej Jadwigi w kierunku ronda Rataje.

Kierowcy pojadą dwukierunkowo tylko północną jezdnią, z prędkością ograniczoną do 30 km/h. Nieczynne będą również niektóre pasy do skrętów – m.in. z ul. Królowej Jadwigi w Wierzbięcice. Utrudnienia obejmą także fragmenty ul. Niezłomnych i Ratajczaka, gdzie ruch zostanie ograniczony wyłącznie do dojazdu do posesji i służb.

Mieszkańcy mogą spodziewać się szczegółowych schematów objazdów, także dla pieszych i rowerzystów.

Jak być na bieżąco?

Aktualne informacje o przebiegu prac, zmianach w komunikacji i organizacji ruchu publikowane będą na stronach:

Mieszkańcy, którzy potrzebują szczegółowych informacji, mogą skontaktować się bezpośrednio z biurem budowy przy ul. Św. Marcin 29.

Dwie wielkie inwestycje – wspólny cel

Choć przez kilka najbliższych lat Poznań czekają duże utrudnienia, to w efekcie powstanie nowoczesna, bezpieczna i przyjazna dla wszystkich użytkowników infrastruktura komunikacyjna. Miasto zyska nowy most, dodatkową trasę tramwajową i lepsze połączenia między północą a południem stolicy Wielkopolski.

Opublikuj komentarz

Prawdopodobnie można pominąć

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w naszej Polityce Prywatności. View more
Cookies settings
Zgoda
Sprzeciw
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive
Polityka prywatności, RODO i regulamin serwisu www.infowielkopolska.pl 1. Informacje ogólne: Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich z usług serwisu. 2. Administratorem danych osobowych zawartych w serwisie jest Theo Witold Michalak z siedzibą w Koninie 62-500, ul. Żwirki i Wigury 25A. Wydawcą portalu jest Witold Michalak. 3. W trosce o bezpieczeństwo, stale reagujemy na zgodność działania z odpowiednimi aktami prawnymi – ustawą o ochronie danych osobowych, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wszelkiego rodzaju aktach wykonawczych i aktach prawa wspólnotowego. 4. Dane Osobowe przetwarzane są na podstawie zgody wyrażanej przez Użytkownika oraz w przypadkach, w których przepisy prawa upoważniają Administratora do przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub w celu realizacji zawartej pomiędzy stronami umowy. 5. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniach w następujący sposób: poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje, poprzez gromadzenie plików “cookies” 6. Serwis zbiera informacje dobrowolnie podane przez Użytkownika. 7. Kiedy odwiedzający witrynę zostawia komentarz, zbieramy dane widoczne w formularzu komentowania, jak i adres IP odwiedzającego oraz podpis jego przeglądarki, jako pomoc przy wykrywaniu spamu. 8. Komentarze gości mogą być sprawdzane za pomocą automatycznej usługi wykrywania spamu. 9. Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza np. w celu dokonania procesu obsługi kontaktu informacyjnego. 10. Dane osobowe pozostawione w serwisie nie zostaną sprzedane ani udostępnione osobom trzecim, zgodnie z przepisami Ustawy o ochronie danych osobowych. 11. Do danych zawartych w formularzu przysługuje wgląd osobie fizycznej, która je tam umieściła. Osoba ta ma również praw do modyfikacji i zaprzestania przetwarzania swoich danych w dowolnym momencie. 12. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany w polityce ochrony prywatności serwisu, na które może wpłynąć rozwój technologii internetowej, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój naszego serwisu internetowego. O wszelkich zmianach będziemy informować w sposób widoczny i zrozumiały. 13. W Serwisie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych. Takie strony internetowe działają niezależnie od Serwisu i nie są w żaden sposób nadzorowane przez serwis www.e-konin.pl. Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się zapoznać. 14. Zakaz używania treści oraz materiałów wizualnych publikowanych na serwisie www.infowielkopolska.pl bez zgody właściciela. W razie wątpliwości co któregokolwiek z zapisów niniejszej polityki prywatności jesteśmy do dyspozycji – nasze dane znaleźć można w zakładce – Kontakt. 15. Pliki cookies (ciasteczka) 15.1. Serwis korzysta z plików cookies – małych plików tekstowych wysyłanych do urządzenia końcowego użytkownika (komputera, smartfona itp.), które są zapisywane na jego urządzeniu podczas odwiedzania strony internetowej. 15.2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    • dostosowania zawartości serwisu do preferencji użytkownika,
    • optymalizacji korzystania z serwisu (np. zapamiętywania ustawień użytkownika),
    • tworzenia anonimowych statystyk odwiedzin, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony,
    • utrzymania sesji użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasła.
15.3. W ramach serwisu stosowane są dwa rodzaje plików cookies:
    • sesyjne – tymczasowe pliki przechowywane na urządzeniu użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony lub wyłączenia przeglądarki,
    • stałe – przechowywane na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.
15.4. Pliki cookies mogą być również wykorzystywane przez współpracujących z serwisem partnerów (np. Google – w celu prowadzenia statystyk w ramach Google Analytics lub emisji reklam w ramach Google AdSense). 15.5. Użytkownik ma możliwość samodzielnego zarządzania plikami cookies. Przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies na urządzeniu użytkownika, jednak ustawienia te mogą zostać zmienione. Użytkownik może w każdej chwili zablokować automatyczną obsługę cookies w ustawieniach swojej przeglądarki lub zażądać informacji o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Ograniczenie stosowania cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w serwisie. 15.6. Szczegółowe informacje na temat obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach używanej przeglądarki internetowej.  
Save settings
Cookies settings